Leskist

Op deze pagina zie je welke leskisten er momenteel beschikbaar zijn! Wil je lezen waar een leskist over gaat? Dat stuk staat helemaal onderaan deze pagina.
Selecteer de gewenste leskist in het menubalkje hieronder en druk op de knop.
Klik daarna op de gewenste datum in de agenda om bij het reserveringsformulier te komen!


<< jun 2022 >>
MDWDV
3031123
678910
1314151617
2021222324
272829301

Een leskist kan je (vanaf) maandagochtend ophalen en moet vrijdag voor 13.00u retour gebracht worden.
Zo heb je zeker 3 hele dagen beschikking over de leskist!

Doolhof (groep 1-4)
Thema: bouwen
Ontwerp en programmeer les
Sphero en Dash willen graag sneller uit een doolhof kunnen ontsnappen. Hun vriendje DOC is er zomaar uit en Sphero en Dash lukt het niet. Kunnen de kinderen een doolhof bouwen zodat Sphero en Dash kunnen oefenen?

Klunzige ober (groep 1-2)
Thema: eten
Programmeer les
Wat als je ober bent en alles laat vallen? Dit is te zien op de beveiligingsbeelden van restaurant Steam.  Gelukkig wil DOC wel helpen. Alleen DOC moet nog wel geprogrammeerd. Kunnen de kinderen daarbij helpen? In de kist zitten alle materialen om een restauran(tje) te maken. Kunnen de kinderen ervoor zorgen dat de DOC wel veilig bij de tafel komt?

Ada Dapper (groep 1-3)
Thema: beroepen
Programmeer les
Deze leskist gaat over een prentenboek. Het boek gaat over Ada. Ada is een meisje dat graag dingen onderzoekt. Ze kan op één ding geen antwoord vinden. Ze weet niet wat een bepaalde geur is. Gelukkig komt er een bericht uit de toekomst. Het is een bericht met een geheime code. Kunnen de kinderen mbv de DOC robot de code oplossen en zo er eindelijk achter komen wat toch die geur is?

 Line dancing (groep 1-3)
Thema: feest – dansen – cowboy’s
Programmeer les (programmeren en noteren)
De kinderen maken in deze kist kennis met line dancing. Een cowboy neemt ze mee in de eerste stappen. Helaas valt de cowboy en blesseert hij zich. Dat optreden kan hij nu wel vergeten. Willen de kinderen helpen om het optreden te redden. Als zij DOC zo programmeren dat die de dans over kan nemen wordt het vast een geweldige show.

Stuifmeel (groep 1-3)
Thema: lente – dieren
Onderzoek en ontwerp les
Floortje Vonk wil graag bewijzen dat de bij een goed dier is. Ze ontdekt dat de bij stuifmeel verplaatst. Ze wil graag weten of alle bloemen stuifmeel hebben. Alle bloemen onderzoeken dat lukt haar natuurlijk nooit alleen. Willen de kinderen haar helpen? In de kist zitten materialen die van pas komen: vergrootglazen, IPAD’s, Easy scope (digitaal microscoopje)
Als ze weten hoe de bloem eruit ziet mogen ze zelf een bloem ontwerpen die verleidelijk is voor de bijen. 

Een warme trui (groep 1-3)
Thema:  winter – kleding
Onderzoek en ontwerp les
Deze leskist gaat over het prentenboek kikker heeft het koud. In dit boek krijgt kikker een trui aan en daarna heeft hij het gelukkig wel warm. De kinderen gaan onderzoeken of alle truien warm zijn. De kist zit vol met materialen die helpen bij dit onderzoek. O.a. stofjes katoenbollen vergrootglazen, IPAD’s, Easy scope (digitaal microscoopje).
Als de kinderen weten welke trui warm is mogen ze een lapje weven. Een klein stukje trui maken.

Oesterzwam (groep 1-4)
Thema: herfst
Onderzoek en ontwerp les
Deze les bestaat uit twee onderdelen.
Onderdeel 1: de oesterzwam.
Een kok heeft een probleem. Die moet weten wat een oesterzwam is.  Zij moet niet alleen weten wat het is, maar ook weten hoe de plant groeit. De vraag aan de kinderen willen zij dit de kok vertellen door een stopmotion te maken. Elke dag een aantal foto’s om zo het groeiproces vast te leggen.
Onderdeel 2: het paddenstoelen pad.
Een burgemeester heeft gehoord dat de kinderen oesterzwammen in de klas hebben. Dat is handig want de burgemeester wil graag een paddenstoelen pad ontwerpen.
De kinderen mogen eerst de paddenstoelen onderzoeken zodat ze daarna paddenstoelen kunnen maken om in een pad te zetten. In de kist zitten alle materialen om de paddenstoel te onderzoeken. Ook een werkblad om alle bevindingen op te noteren.